-4 grader

känns nästan som våren är här!!!!! senaste dagarnas kyla har varit lite väl hårt!!!
För någon vecka sen så trodde jag att vi var på väg mot våren!! Till och med så att fjärilarna började surra runt i magen!!! eller.... ja.. det kanske var bara magsjukan!!!! Hur ska jag veta nästa gång... vår eller magsjuka??? Ioch för sig så känner man väl igen våren på doften av hundskit!!! :)

Bus ligger nu och sover iaf, vi har varit hem till pillan och busat med hennes barn, hon var till och med så snäll så vi fick äta lite lunch där innan vi for hem!

Runt halv fyra åker vi till stan, bus ska simma!!! oj oj.. vad hon älskar det!!!! Hon är så duktig, hoppar ner från kanten och "dyker ner i vattnet.... och sen kan hon simma till mig ca 1,5-2m!!!

Annars då... jag funderar mycket på min stackars morfar, hur hans liv har tagit en drastisk vändning, från att mormor som skötte allt, och som alltid har gjort det, han som kom hem efter dagens jobb och hade maten färdig på bordet och kläderna vikta i skåpen. Till idag, då han får sköta allt själv! Jag tror det är svårare för den generationens män att klara sig själva, det är klart de klarar sig, men omställningen blir svår. Jag tror inte att tex min pappa har varit pappa ledig med mig!!
Jimmy är ju pappa ledig, och spenderar ändå mycket tid med blenda själv, han fixar tvätten, kan ta fram dammsugaren (även om den komer fram snabbare om jag tar fram den) han fixar mat, och så är det mycket med det mycket med dagens män! Han skulle väl inte sakna mig alls!!!
 Tycker iaf synd om morfar, han måste känna sig ensammast i världen, för det skulle jag göra utan jimmy, plus allt ansvar han får på köpet.....
Ska nog åka och hälsa på morfar på fredag, han är ledig då!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0